Port Stephens – idüll veidi Newcastlest põhja pool

Pärast Pittwaterit tegime veel kiirkülastuse Sydneysse – Graham lendas tagasi koju Mackaysse ning meie tegime kiirshoppingu, täitsime tühjaks kasutatud gaasiballooni ning imesime Trolli mageveepaagi taas pilgeni täis. Oleksime ka stiili mõttes (diislipaagid olgu alati diislit täis) mõnikümmend liitrit kütust võtnud, aga sedakorda olid Rushcutters Bay tankurid katki. Pole viga, oleme ju purjetajad.

Plaanis oli rahulik üleööpurjetus. Tuul nii ei arvanud ja puhus meid vaatamata meie konservatiivsele purjepinnakasutusele juba kella üheks öösel Port Stephensi sissepääsuni. Sissepääsu sektortule, radari ja taskulambi abiga olime poole kaheks Shoal Bays külalispoi küljes kinni.

Hommik plaažil.

IMGP2396

Jalutasime piki Shoal Bay kallast Tomaree Headi tippu roniva rajani. Tahtsime nüüd kõrgemalt näha, mis kitsustest ja karidest me öösel mööda purjetasime.

IMGP2399 IMGP2410IMGP2425

Stephens Peak ja Zenith Beach vasakul (ookeani pool). Paremal on meie ankrulaht Shoal Bay.

IMGP2430

Keda huvitab, see võib teadmiseks võtta, et see purjekas möödub parasjagu Boondelbahi kaljusaarest.

IMGP2440

Majakaga (hetkel poolsaar) on Mount Stephens, mida suure maaga ühendab liivane Fingal Spit. Seda, sõltuvalt tõusule-mõõnale kas saart või poolsaart, peab kindlasti uurima minema.

IMGP2445

Ka see on sõnajalg.

IMGP2453

Troll, nüüd juba ankrus, Shoal Bays. Nimelt osutus, et sattusime külalispoi otsa just päev enne selle ettenähtud väljatõstmist ja hooldust. Vahel lihtsalt ei õnnestu nii laisk olla kui sooviks!

IMGP2465

Selles Nelson Headi nimelise neeme tipus asuvas hoones asub kohalik merepäästekeskus.

IMGP2470

Kalastamine on siin tõsine asi. Elussööta saab rannas asuvast automaadist osta ööpäev läbi. Väga elus see sööt siiski enam ei ole. Pigem on valik mitmesuguse külmutatud kala ja kalmaaride vahel.

IMGP2474

Erinevaid linde kuivanud puul.

IMGP2477

Lihtsalt lummav eukalüpt.

IMGP2495

Tee Mount Stephensile läheb üle liivaluidete. Et kuiva jalaga tagasigi saada, on mõistlik teele asuda langeva veega.

IMGP2503 IMGP2508

Ruu ja liivaluited.

IMGP2512

Vesi on taandumas ja Fingal Spit peaaegu kuiv.

IMGP2520

Kajakatel on mõõnanõupidamine.

IMGP2522 IMGP2528

Saarel, rajaäärses võsas, kasvasid sidrunipuud.

RIMG6540 RIMG6544

Neeme tipus oli majakas.

IMGP2547

Majakatagused kaljud.

IMGP2552

Ookeanis hullasid küür- ehk pikkloib-vaalad.

IMGP2589_1

Kuna tuul oli olematu ja ennustus lubas veel paar päeva samasugust, siis jäime Port Stephensisse pikemaks. Liikusime vaid kümmekond miili sügavamale lahe sisemusse Tilligerry Creeki. Kuulu järgi pidid seal koaalad elama.

Päike paistis ja elu oli ilus. Meie laiguline julla Trolli kiiluvees.

RIMG6592

Shoal Bay läbipaistev sügavsinine vesi asendus Tilligerry mudakollakaga. Pilti elavdasid siiski kümned tohutud meduusid.

Ankrus Tilligerry Creekis.

IMGP2620

Ootamine on läbi – ussid on lõpuks ometi müügis.

IMGP2623

SUUR vastasseis.

IMGP2630

Siinsed pelikanid on kuidagi eriliselt rasvased.

IMGP2634

Koaalad olid eukalüptilatvades ja meile ennast ei näidanud. See-eest oli piisavalt muud vaadatavat.

IMGP2673 IMGP2674

Raske oli ennast siitkandist minema saada, aga tuul keeras lõunakaarde ja ka Mary Poppins lahkus siis, kui tuul pöördus.

RIMG6832 RIMG6834

Port Stephens on üks neist kohtadest kohtadest kus võiks kasvõi terve elu veeta.