Viimased päevad Kariibidel

Meie aeg soojal ja sinisel merel hakkab ümber saama. Juba homme on plaanis purjed heisata ja Assooride poole teele asuda. Siin veel mõned meenutused viimati külastatud kohtadest.

Oleksime saanud ka Saintsidelt või Marie Galantilt ennast merele minekuks välja möllida, aga kuna kiiret veel ei ole, siis mõtlesime purjetada piki Guadeloupe Basse Terre läänerannikut kena väikelinna Deshaies-eni. Sealt jääb ookeanile siirdumiseks vaid väike kurv ümber Guadeloupe loodenuka. Samuti annab see meile võimaluse vahepeatuseks ühes meie siinses lemmikkohas, Cousteau merepargis. Teel sina möödusime piktorestsest kahvelkuunarist.

Ilm siinkandis on juba keskmisest vesisem, agaoli ka kenasid päiksepaistelisi tunde. See vikerkaar kõrgub Cousteau mereparki kuuluvate Pigeon-i saarte kohal. Võtsime poi saare tuulealusel küljel ja ei kahetsenud. Vesi oli kristallselge ning kaunid kalad mulistasid ringi otse Trolli ümber.

Ruu läheb kalu vaatama.

Ja siin nad ongi.

Üks uudishimulikum kui teine.

Tore on sukelduda korallide vahele ja sealset elu lähivaates jälgida.

Õhtul puhastasin üle mõne aja taas mootori jahutusvee filtrit. See oli Atlandi vetikatest peaaegu umbes.

Päikseloojang Pidgeon-i saarte külalispoil.

Paar päeva kalu vaadanud purjetasime üheksa miili kaugusele Deshaies-e lahte.

See on väga populaarne ankrukoht.

Ummikas siin paati ei kõiguta, aga arvestama peab tugeva, piki orgu lahte tunnelduva tuulega.

Jalakäijate sild üle pisikese jõe.

Piki jõeorgu on võimalik mõned kilomeetrit ülesvoolu matkata. Kahjuks on see rada unarusse jäetud ja tänaseks peaaegu läbimatu. Trügisime siiski mõnda aega osalt läbi rägastiku ja osalt mööda jõe kive edasi.

See pilt on ühest rajaäärsest mangopuust. Viljad on praegu veel toored.

Kivine jõesäng.

“Sebrapuu”

Väsimatu matkaja Ruu.

Ülalt avanes vaade Deshaies-e orule.

Juhuslikult avastasime jõeaarsest metsast kakaopuu.

Seda vilja oli vaja lähemalt vaadata.

Värvilise koore all valge säsi sees on kakaooad. See vili osutus siiski, vaatamata värvikale välimusele, veel tooreks.

Nüüd oli jäänud veel Trolli paagid ning kanistrid diislit täis tankida ning viimased toidu-joogi ostud teha. Korralikku tanklakaid siin pole. Kütust peab kanistritega autotanklast vedama. Õnneks asub see jullakaist vaid paarisaja meetri kaugusel.

Jullakai vilgas elu.

Ühtu tuleb ja paatidel süttivad ankrutuled.