Airlie Beach ja Whitsunday saared

Whitsunday saared on Austraalia koralliranniku legend – troopiline soojus, valged liivarannad, lummav rohelus ja sügavsinine ookean. Meid võttis siiski vastu tunduvalt argisem hall taevas ja rohekas, mitte just väga läbipaistev, vesi. Whitsunday-d on suunatud põhiliselt Austraalia siseturismile – siia tullakse mujalt Austraaliast puhkusele. Siin on kaks mitte väikest jahtsadamat, mitu supermarketit, korralik ehituspood ja palju muid putiike ja väikepoode. Meiesuguse meele teeb rõõmsaks võimalus kohe sadamavärava kõrvale ankrusse jääda ja linna minekuks jullaga mõnusalt pontoonkai külge kinnituda. Sadamas on ka lühipeatuseks mõeldud külaliskai kus on võimalik jaht kerge vaevaga magevett täis imeda. IMGP3956 Abell Point Marina territoorium on avar ja kütuse võtuks manööverdamine ka suurema alusega lihtne. IMGP3957 Enamus neist paatidest on püsivalt oma poide küljes. IMGP3961 Kuuldused Austraalia ämblikkudest ei ole liialdatud. Austraalia – Lõuna-Aafrika suguvõsa külaskäik Trollile. Meie väike julla usinalt töös. Airlie Beachi lähiümbruses on rohkelt firmasid ja poode. Selle autovärvimistöökoja lähedalt leidsime me oma ankruvintsi puldile vajalikud 12V 2/3 AAA (27A) patareid. Selline näeb välja pool-dingo (pildil paremal pool). Veidi tööd ka. Kuna mul tuuleanduri katkist pistikut parandada ei õnnestunud, siis tellisime kohalikust Whitworths-i nimelisest chandleri ketist uue. Et nii pistik, kui mastitopis olev pesa olid rikutud, siis tuli vahetada ka mastis kulgev kaabel. Ookeaniummikas mastitopis käimine on juba peaaegu et rutiiniks kujunenud. Juhtmed kokku ja ongi valmis. Whitsunday saartele planeerisime esialgu nädala. Pärast igasugu asjatoimetusi Airlie Beachil jäi sellest alles vaid vaid kuus päeva. Pärast neid päevi nentisime, nagu juba traditsiooniks on saanud, et siin võiks veeta terve kuu, kui mitte rohkem. Seadsime sihiks peatuda heades snorkelduslahtedes. Esimene peatuskoht Langford-i saarel ei olnud selles mõttes väga õnnestunud – kalu küll oli, aga vesi pisut segane ja korallid enamuses surnud. Saar ise koos oma liivaneemega oli siiski maaliline. IMGP3984 Edasi viis meie tee Hook-i saare põhjaküljele, Maureen Cove-i. IMGP4007 IMGP4015 See koht täitis kõik lootused. Õnneks polnud ka naabreid liiga palju. IMGP4038 Vees kohtasime nii vanu tuttavaid kui ka uusi nägusid. Lahesopis on korallipurune plaaž. Olemas on kuivkemps ja piknikulaud. Hea tahtmise juures leiab koha ka telgile. Ruu ja rannale uhutud korall. Mere kujundatud kaldakaljud. Kõlalispoi on mugav peatuskoht korallrahu kõrval. Hea ankrukoha leidmine ei oleks lihtne, sest põhi sügavneb järsult. Õhtupäikest nautimas. IMGP4041 IMGP4052 Öine külaline. IMGP4040 Teel Border-i saarele külastasid meid vaalad. P7060611 P7060628 Väga lähedale nad ei tulnud, näitasid vaid eemalt saba. P7060634_1 Border Islandile me ööbima ei jäänudki, sest ilmaennustus lubas tugevat ummikat põhjasuunast ja see oleks meie ankrulahte otse sisse suhistanud ja elu siin põrguks teinud. Leidsime rahuliku ankrukoha Hook-i saare lõunaküljest. P7070677 Meelelahutuse eest hoolitsesid delfiinid. P7070687_1 Järgmine stopp – kuulus kuue kilomeetri pikkune Whithaveni plaaž Whitsunday saarel. Turistid lükkavad liivalt lahti neile liigse innukusega järgi tulnud laeva. P7070715 Kuna erilist ummikat ei olnud, siis saime jääda ankrusse otse plaažil. IMGP4100 Üks omapärane ritsikas lumivalgel liival. P7070745 IMGP4105 Siin oli meil kümneid naabreid. Õnneks lahkus enamik neist õhtu saabudes. IMGP4108 Suurepärane suvitusilm tõi rahvast kohale igasugu ujuvvahenditega. IMGP4110 Tsüklon Debbie murtud puud rannal. IMGP4114 Kel load taskus, see võib kohale lennata kasvõi kopteriga. IMGP4118 Võib ka rentida lennuki koos piloodiga. P7080795 Kolasime kilomeetritepikkusel rannal. IMGP4131 Nautisime vaateid… IMGP4143 …ja mustreid. IMGP4161 IMGP4166 Oli täiskuuaeg. IMGP4172 Tagasi Airlie Beach-i suunas. IMGP4181P7080830 Neemede ümbruses voolas tõusu-mõõna hoovus nagu mägijõgi ja kiirus tõusis paarilt sõlmelt äkki kümne sõlmeni. IMGP4192 Peatusime paljulubava nimega Sandy Bay-s, aga liivast polnud siin juttugi. IMGP4194 Ka ankrukoha põhi oli nii kondine, et saime ankru pidama alles kolmandal katsel. IMGP4197Samas, jalutuskäik Lõuna-Molle saarele korvas kõik valud. Vaadake ise. IMGP4206 IMGP4207 IMGP4213 IMGP4214 IMGP4231 Otsustasime jääda veel teisekski päevaks. IMGP4245IMGP4255 Need omapärased sõnajalapuu taolised asjad on grass trees ehk heinapuud. IMGP4265 Merepõhi on siin madal. Sellest ka see veetlev värvidemäng. IMGP4298 Veel mõned müstilised taimed. IMGP4299 IMGP4306 Ruu on matkaga rahul. IMGP4309 Pilvede varjud meres. IMGP4317 Saare kõrgeimas tipus. IMGP4321 Julgemad seiklemas madalike ja korallide vahel. IMGP4323 IMGP4327 IMGP4332IMGP4333_1 Tagasi Airlie Beachil ootas meid röömus üllatus – siia oli jõudnud ka meie vana tuttav Uus-Meremaalt, Hollandist siia purjetanud, Sietse. P7091031 Haakisime Trolli korraks tema Samaria külge. Kohtumine oli meeliülendav. P7091035 Järgmisel päeval saime veel korra meie juures kokku. Sietse näitas häid Hollandi ankrukohti. Ise ta sinna niipea veel tagasi minna ei kavatse. Tema sihiks on Indoneesia, aga enne seda tahab ta veel autoga Austraalias ühe ringi teha. P7170002 P7170005 Tegime veel väikse ringi Airlie Beach-il… P7170026 P7170040 IMGP4373 IMGP4378 … ja ja siis oli aeg edasi liikuma hakata.