Falmouth ja St. Mawes

Teekonda Falmouth-i suunas alustasime mootori tõugatuna kuid juba mõne tunni pärast tõusis mõnigane tuul ja üles läksid kõik purjed. Fastnet Rock-ist möödusime täielikus purjaetamisnirvaanas. Päike paistab, puhub ligikaudu 5 meetrit bakstaaktuult ja praktiliselt ei mingit lainet — mõnusamaks ei saa puretamine enam minna. Ujutasin ka lanti, aga esialgu tulemusteta. See eest tuli ja mängis meiega suur parv delfiine. Nagu ennustatud, vastu ööd tuul tugevnus ja keeras tahapoole. Langetasime suurpurje ja poomisime genua meie uue teleskoop-poomiga välja. See jurakas on täies pikkuses üle viie meetri ja nõuab käsitsemisel lisaks jõule ka head planeerimist ja parasjagu ettevaatust. Igal juhul hoiab see genua ka suuremates lainetes kindlalt paigas ja sõit on hulga mugavam ja vaiksem kui laperdava või aeg ajalt tühjaks lööva genuga. Öösel pööras tuul poordi ja tugevnes sedavõrd, et pidime poomi jälle ära korjama. Sõit käis kogu aeg korraliku vuhinaga. Komforti vähendas asjaolu, et kogu teise sõiduööpäeva sadas vihma ja kuna tuul oli tagantpoolt, siis saime kokpitis vahis olles täiest märjaks. Ruuga vaheldumisi koikus magamas käies oli elu siiski täiesti talutav. Veidi alla kahe õõpäeva järel pärast Crookhavenist lahkumist loovisime sisse Falmouthi sadamasse ja jäime Falmouth Haven Marina kõrvale ankrusse. Tegime ühed Guiness-id ja kobisime magama. Lõuna paiku äratas meid taas päikesepaiste. Falmouth on imeilus linn. Lahte ümbritsevad majad tõusevad ridadena ümbritsevatele mäekülgedele mida pikivad siin-seal hallid kirikutornid ja kindlusemüürid. Olime juhuslikult valinud parima peatuskoha kogu linnas — Falmouth Haven asub linna südames. Baarid, poed ja restoranid algavad paarikümne meetri kaugusel kaist, väike supermarket ja tohutu universaalpood on umbes 100m kaugusel ja marinarahvas on tohutult sõbralik ja tähelepanelik. Pealelõunal leidsime endale koha teise paadina ujuvkai ääres ja peatselt saime endale ka väljapoole naabri. Kuna oli Falmouthi päevade pidustuse viimane päev, oli sadam puupüsti täis. Ööseks olid kõik kaid kaetud paatidega kolmes – neljas kihis. Meid ootas siin uus suurpuri mille ka kohe üles tõmbasime — sobis nagu valatud. See oli suur kergendus, sest tellisin selle purje Poolast Ocean Sails-ist ilma ise midagi üle mõõtmata ainult eelmise omaniku ülestähendusi uurides. Nüüd jäi üle veel ära oodata Taneli ostetud ja samuti siia saadetud õlifiltrid. Et grootpoomi küljes olevad rehviplokid olid reisialguse kurjade ilmadega purunenud, siis otsustasime need asendada tugevamatega — tore, et oleme Inglismaal, sest netichandlerid pakuvad siin järgmise päeva teenust. Välja arvatud uue suurpurje katsetus ja väike genua teipimine, on esimesed neli päeva Falmouthis möödunud turisti tehes ja selleks paremat ning ilusamat sadamalinna annab Euroopast otsida. Jalutasime linnas ning tegime väljasõidu üle lahe St. Mawes-isse. See on väikelinn sadama, kindluse, paljude kõrtside ning hotellide ja kümnete ankrus ning poi otsas olevate kohalike või külalisjahtidega. Lisaks on seal kilomeetreid jalutusradu ja vaated on lummavad. Pärast kolme ööd marinas otsustasime finantside optimeerimiseks poi otsa ümber kolida. See on lisaks odavamale hinnale ka rahulikum ja vaated ümbrusele on veel kaunimad kui kai ääres olles. Pealegi lahkus meil kaks päeva külas olnud Ruu onupoeg Graham taas oma tegemiste juurde Londonis ja me oleme paadis taas Ruuga kahekesi.

postie-media

postie-media1postie-media13postie-media15postie-media2postie-media3postie-media4postie-media6postie-media5postie-media7postie-media8postie-media12postie-media11postie-media10postie-media9